دسته‌بندی نشده

روغن سیلیکون PDMS

  • روغن سیلیکون PDMS (پلی دی متیل سیلوکسان) واحدهای پلیمریزه شده ای می باشند که دارای زنجیره های آلی جانبی می باشند. این پلیمرهای پرکاربرد بطور متناوب از اتم های اکسیژن و سیلیسیم تشکیل شده است.
  • گروه های زیادی می توانند بعنوان شاخه جانبی به مرکز پیوند با چهار ظرفیت اضافه شوند و تشکیل گروه های عاملی متفاوت را ایجاد کنند. این پلیمرها خطی می باشند. در پایان به شاخه با گروه تری متیل سیلیل منتهی می شوند.
  • دسته ای از روغن سیلیکون معروف به سیکلو سیلوکسان ها دارای بسیاری از خواص مشابه مایعات غیر سیلوکسان غیر حلقوی هستند اما دارای نوسانات نسبتاً بالایی می باشند.

شاخه جانبی سیلوکسان ها می تواند: وینیل، فنیل، متیل، آمینو، کلر و… باشد که بر اساس نوع واکنش، در صنعت کاربردهای گوناگونی دارند.

 بیشترین کاربرد انواع سیلوکسان ها، روغن هایی با شاخه های جانبی متیل و هیدروکسی می باشند.

بعضی از روغنهای سیلیکون، مانند سایمتیکون، به دلیل کشش سطحی کم، عدم حلالیت در سیستم های کف، پراکندگی بالا در مصارف صنعتی مانند تقطیر یا تخمیر استفاده می شود. جایی که مقادیر زیاد کف می تواند مشکل آفرین باشد.

 وجود این قابلیت ها باعث استفاده وسیع سیلوکسان ها در پلی اورتان جهت خاصیت کف زدایی شده است.
 
کاربرد روغن سیلیکون PDMS:
استفاده در صنایع: چسب سازی. رنگ و رزین. پلاستیک، نفت و گاز. پتروشیمی. شیر آلات اهرمی. بازویی درب های پارکینگ. حمام های روغن.
به عنوان حلال در داروسازی. خودرو سازی. تخمیر فرآیند تولید دلستر. وسایل نظامی و هوا فضا. تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی استفاده می شود.
استفاده در سیلیکون های RTV، HTV، LSR بعنوان رقیق کننده، روان کننده و افزودنی.
استفاده در تعدادی از محصولات آرایشی بعنوان لایه گذار و ضد تعریق.
استفاده در ترانسفورماتورهای نوع مرطوب، پمپ های نفوذ و بخاری های پرروغن.
استفاده در رادیاتورهای ایستگاه فضایی بین المللی، محور همزن های صفحه گرم، مبرد خشک کن های فریز شده.
 تولید انواع امولسیفایرهای مایع.
 
مزایای روغن سیلیکون PDMS:
پایداری و تحمل حرارتی و نقطه جوش بالا. فشار بخار پایین. خاصیت روانکاری، غیر قابل اشتعال بودن. خاصیت ضد کف کنندگی. دی الکتریک بودن و عایق الکتریکی آن.
 

ترکیب روغن سیلیکون دی متیل و هیدروکسی:

اگر روغن سیلیکون PDMS دی متیل و روغن سیلیکون هیدروکسی OH با یکدیگر ترکیب شوند بلافاصله رنگ شفاف آنها تغییر خواهد کرد و به رنگ شیری تبدیل می شود.

روش تولید روغن سیلیکون:

برای تولید روغن های سیلیکون مایع چندین واکنش حیاتی وجود دارد که برای ارگانو سیلیکون ها بسیار مهم می باشد و باید در فرآیند تولید مدنظر قرار گیرد.

روش اول: متیل کلروسیلان ها، که از نظر اقتصادی مهمترین گروه را تشکیل می دهند. مطابق سنتز روچو – مولر تولید می شوند. محصول مورد نظر، دی متیل دی کلرو سیلان بدست می آید. در آن مواد اولیه، سیلیکون و متیل کلراید گازی به همراه کاتالیزور مس، معمولاً در یک واکنش گاز – جامد در حدود (320 – 260) درجه سانتی گراد تبدیل می شوند.

هیدرولیز یا متانولیز ارگانوکلروسیلان مربوطه با تراکم ادامه می یابد. اسید کلرید سیلیسیک اسید یا مشتقات ارگانیک آنها با آب یا متانول واکنش نشان می دهد. همچنین واکنش احتراق بعدی، یعنی تبدیل گروه های سیلانول به دست آمده توسط هیدرولیز، به سیلوکسان های مولکولی بالاتر با حذف آب را نشان می دهد.

یکی از مشکلات آزاد شدن مقدار زیادی کلریدریک اسید است که بوسیله واکنش هیدرولیز تولید می شود. بنابراین، از روش مطلوب و اقتصادی تر متانولیز استفاده می شود. از نظر زیست محیطی بهینه تر می باشد. زیرا کلر را می توان به عنوان متیل کلرید بازیافت کرد.
واکنش مهم دیگر واکنش پلیمریزاسیون است. یعنی تبدیل حلقه های سیلوکسان عاری از گروه های هیدروسیل به پلی سیکلوکسان های خطی مولکولی بالاتر.

واکنش تعادل از اهمیت عمده ای در تولید سیلیکون مایع برخوردار است. هدف از این واکنش، همگن سازی مخلوط غیر همگن از سیکلوکسان با توزیع وزن مولکولی مختلف با استفاده از کاتالیزور است. به گونه ای که محصول نهایی توزیع وزن مولکولی را داشته باشد. این واکنش عمدتا برای تولید سیلیکون مایع با توزیع یکنواخت دلخواه از واحدها و در نتیجه برای به دست آوردن طول زنجیر خاص و با دامنه ویسکوزیته مشخص استفاده می شود.


این واکنش ها مهمترین روش های تولید سیلیکون مایع استاندارداست. یعنی پلی متیل سیلوکسان را نشان می دهند. مایعات فنیل سیلیکون و مایعات اصلاح شده با گلیکول با استفاده از واکنش های دیگری ساخته می شوند.
واکنش دیگر سنتز مستقیم با استفاده از سیلیکون و کلروبنزن یا جایگزینی سیلان های حاوی SiH با کلروبنزن است، که شامل واکنش هیدرولیز متوالی فنیل کلرو سیلان می شود.
یکی دیگر از واکنش ها، واکنش هیدروسیلیلاسیون است. در واقع اضافه کردن مولکول های الفینی به واحد SiH است که معمولاً با استفاده از کاتالیزور فلز نجیب صورت می گیرد..

برندهای معتبر روغن سیلیکون:

روغن سیلیکون نانو سیل چین.

روغن سیلکون واکر آلمان.

روغن سیلیکون بلو استار فرانسه.

روغن سیلیکون زیامتر آمریکا.

روغن سیلیکون داو کورنینگ آمریکا.

ویسکوزیته های روغن سیلیکون PDMS:

5cst

10cst

50cst

100cst

350cst

1000cst

12/500cst

60/000cst

80/000cst

1/000/000cst

روغن های سیلیکون رضوان پلیمر:

این مجموعه بعنوان یکی از تامین کنندگان محصولات پلیمری، طیف وسیعی از روغن های سیلیکون با ویسکوزیته های مختلف و شاخه های جانبی متفاوت در اختیار تولید کنندگان و مصرف کنندگان محترم قرار می دهد.روغن سیلیکون

روش خرید از مجموعه رضوان پلیمر:

مشتریان گرامی مجموعه رضوان پلیمر جهت سفارش و خرید انواع روغن سیلیکون می توانند با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایند.

روش ارسال کالا مجموعه رضوان پلیمر:

ارسال شهرستان: از طریق باربری و اتوبوس رانی انجام خواهد شد و ظرف مدت 24 الی 48 ساعت تحویل مصرف کننده خواهد شد.

ارسال تهران والبرز: از طریق پیک (موتور-وانت) و اسنپ ارسال انجام خواهد شد.

About Author

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *