دسته‌بندی نشده

سیلیکون RTV2

سیلیکون RTV2 دسته ای از انواع سیلیکون های پرکاربرد هستند که بطور معمول از سیلان ها تولید می شوند. کاربرد گسترده آنها برای گرفتن قالب و ساخت مدل های متفاوت از اجسام و قطعات مختلف استفاده می شوند.

انواع سیلیکون ها

(Room Temperature Vulcanizing) :RTV

سیلیکون های RTV نوعی از سیلیکون های هوا خشک می باشند. بهمراه درصد مشخصی از خشک کن تحت تاثیر هوا خشک می شوند. اصلاحا به آن ها هوا خشک می گویند. این سیلیکون ها بر اساس ساختار و تحمل حرارتی به دو گونه سیلیکون بر پایه قلعسیلیکون بر پایه پلاتین تقسیم بندی می شوند.

(HTV: (High Temperature Vulcanizing

سیلیکون های HTV دسته ای از سیلیکون های پرکاربرد می باشند. این سیلیکون ها دارای تحمل حرارتی بالایی می باشند و تحت شرایط محیطی خاصی و به کمک دما خشک می شوند. موارد مصرف عمده این نوع سیلیکون ها براساس سختی های متفاوت می باشد. واشر سازی، دستگیره قابلمه، ساخت انواع اورینگ سیلیکون با تحمل حرارتی بالا عمده مصرف این نوع سیلیکون می باشد.

سیلیکون های HTV برای کار نیاز به ابزار و وسایل کاربردی از قبیل بمبوری، غلطک و کوره گرم کن دارند.

LSR:(Liquid Silicone Rubber)

سیلیکون های LSR دسته ای از سیلیکون های مایع با چگالی کم می باشند که معمولا بصورت تزریقی استفاده می شوند. پایه و ساختار سیلیکون LSR فلز پلاتین می باشد. عمده مصرف این نوع سیلیکون ها تولید انواع شلنگ های سیلیکونی می باشد.

تحمل حرارتی و سختی سیلیکون RTV:

سیلیکون های هوا خشک دارای ویسکوزیته و سختی های متفاوت می باشند. براساس نوع قالب سیلیکون و کاربرد سختی آن از 10 تا 40 می تواند تولید شود. تحمل حرارتی معمول سیلکون با خشک کن قطع نهایتا 200 درجه سانتی گراد می باشد.

نوع و روش مصرف سیلیکون با خشک کن قلع

معمولابرای قالبگیری شمع و تولید عروسک های سیلیکونی سختی های پایین استفاده می شود. برای ساخت تندیس و مجسمه های بزرگ سیلیکون سختی های بالا بهینه تر می باشد. سیلیکون ها براساس نوع پایه فلز قلع یا پلاتین انواع متفاوتی دارند و برای کاربردهای گسترده در صنعت استفاده می شوند. هاردنر و خشک کن معمول سیلیکون های با خشک کن قلع دارای درصد ترکیب بین 2 تا 5 درصد وزنی است. افزودن درصد درکیب هاردنر سیلیکون بر اساس دمای 25 درجه آزمایشگاهی تعریف می شود. با افزایش دمای محیط میزان مصرف خشک کن سیلیکون کاهش می یابد. عموم سیلیکون های RTV2 موجود در بازار ایران، سیلیکون با خشک کن پایه قلع می باشند.

سیلیکون RTV2 رضوان پلیمر

مجموعه رضوان پلیمر بعنوان یکی از تامین کنندگان محصولات سیلیکونی، طیف وسیعی از سیلیکون ها را در اختیار تولید کنندگان و مصرف کنندگان محترم قرار می دهد.

روش خرید از مجموعه رضوان پلیمر:

مشتریان گرامی مجموعه رضوان پلیمر جهت سفارش و خرید انواع سیلیکون می توانند با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایند.

روش ارسال کالا مجموعه رضوان پلیمر:

ارسال شهرستان: از طریق باربری و اتوبوس رانی انجام و ظرف مدت 24 الی 48 ساعت تحویل مصرف کننده خواهد شد.

ارسال تهران والبرز: از طریق پیک (موتور- وانت) و اسنپ ارسال انجام خواهد شد.

 

About Author

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *