دسته‌بندی نشده

رزین پلی استر غیراشباع

رزین های با شخه های جانبی استری بسیار متنوع و برحسب نوع مصرف بسیار پرکاربرد می باشند. یکی از بهترین و پرکاربردترین نوع رزین های استری، رزین پلی استر غیراشباع می باشد.

رزین پلی استر برحسب نوع مصرف انواع گوناگونی دارد که بطور کلی به دو نوع رزین پلی استر اشباع و رزین پلی استر غیراشباع تقسیم می شوند.

 

انواع رزین های پلی استر غیراشباع

 

1: رزین پلی استر غیر اشباع اورتو فتالیک

2. رزین پلی استر غیر اشباع ایزو فتالیک

کاربرد رزین پلی استر اورتو فتالیک

تولید مجسمه. پوشش و آب بند سطوح. تولید ژل کت پلی استر. تولید وان و قایق فایبرگلاس. صنایع فایبرگلاس و کامپوزیت. تولید پس قالب سیلیکون.

کاربرد رزین پلی استر ایزو فتالیک

تولید لوله های FRP و GRP. لایه گذاری و استحکام بخشی سطح.

تولید چسب بتونه سنگی و ماستیک سنگ. مخازن مقاوم نسبت به اسید. سنگ های تزیینی با ساختار و استحکام بالا. کشتی سازی و لنج سازی.

فواید رزین پلی استر

استفاده آسان، بهینه و مقرون به صرفه بودن. نفوذ پذیری و روندگی بالا برای پوشش و کاربرد با الیاف. مقاوم نسبت به خوردگی سطحی، رطوبت و حلال های شیمیایی اسیدی و قلیایی، مواد شیمیایی. تحمل و مقاومت دمایی و محیطی بالا تا دمای 80 درجه سانتی گراد.

مضرات رزین پلی استر

ایجاد بوی تند و زننده در محیط به دلیل وجود استایرن و سایر حلال های شیمیایی. جذب پوستی و ایجاد سوزش در مجاورت با پوست. مقاومت مکانیکی و شیمیایی کمتر نسبت به رزین وینیل استر و رزین اپوکسی.

روش مصرف رزین پلی استر

رزین های پلی استر معمولا برای خشک شدن در محیط نیاز به کاتالیست اکتوآت کبالت و احیاگر متیل اتیل کتون پراکسید می باشند. ابتدا به میزان 1 درصد وزنی به رزین پلی استر کبالت %10 را اضافه می کنیم و در نهایت برای خشک شدن به میزان %2 درصد وزنی از احیاگر پراکسید به مخلوط رزین و کبالت می افزاییم.

زمان خشک شدن رزین پلی استر

زمان خشک شدن رزین پلی استر در شرایط محیطی بین 5 تا 7 دقیقه می باشد که با تغییر تناسب افزودن اسید پراکسید و کبالت %10 این زمان تا حدودی قابل تغییر می باشد. برای کاهش هزینه های مصنوعات پلی استری معمولا تا 3 برابر وزن رزین از فیلرها و افزودنی های کربنات، مل، تالک، پودر سنگ استفاده می کنند.

رزین پلی استر رضوان پلیمر

این مجموعه بعنوان یکی از تامین کنندگان محصولات پلیمری، طیف وسیعی از رزین های پلی استر غیر اشباع اورتو فتالیک و ایزو فتالیک در اختیار مصرف کنندگان و تولید کنندگان محترم قرار می دهد.

رزین پلی استر

روش خرید از مجموعه رضوان پلیمر

مشتریان گرامی مجموعه رضوان پلیمر جهت سفارش و خرید رزین پلی استر می توانند با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایند.

روش ارسال کالا مجموعه رضوان پلیمر

ارسال شهرستان

از طریق باربری و اتوبوس رانی انجام خواهد شد و ظرف مدت 24 الی 48 ساعت تحویل مصرف کننده خواهد شد.

ارسال تهران والبرز

از طریق پیک (موتور- وانت) و اسنپ ارسال انجام خواهد شد.

About Author

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *